Perantau yang mengunjung

nuffnang ads

Friday 6 July 2012

bloglist-ramadhan-bersama-aisyah Humaira

Assalamualaikum W.B.T..

Alhamdulillah, beberapa hari sahaja lagi untuk merasai kenikmatan bulan Ramadhan. Ayuh bloggers sekalian semarakkan ketibaan bulan mulia dengan join sini.


Kelebihan kelebihan bulan Ramadhan:

1)Malam Lailatul Qadar
Malam yang lebih baik dari seribu bulan .Ganjaran yang diperolehi adalah mendapat keampunan dan pahala serta darjat dan darjah tertinggi bagi orang yang berjaya mendapatkan malam Lailatul Qadar dengan dipenuhi amal ibadah dan bertaqwa kepada Allah, disamping sembahyangnya yang sunat , istiqfar, tasbih dan berzikir sepenuhnya.

2)Pahala berlipat ganda
 Orang yang sembahyang bulan Ramadan tiap sekali sujud, dikurniakan kepadanya 1700 kebajikan, dan dibinakan rumah didalam syurga daripada permata bagi orang yang berpuasa dan beribadat, 75000 malaikat meminta ampun baginya dari pagi hingga tenggelam matahari, dan dibina sebuah mahligai baginya

3)Syaitan dan Iblis terkurung
Pada waktu inilah umat islam harus mengambil kesempatan terbaik untuk beribadah kepada Allah S.W.T kerana tidak ada gangguan musuh musuh untuk beribadah kepada Alla S.W.T.


7 comments:

  1. Waalaikumussalam.. seelamat berpuasa ye 6t

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum.. datang melawat dari segmen yang sama.. ^_^

    ReplyDelete
  3. salam..datang dari segemn yang sama..done follow awak..:)
    http://elfizaismail.blogspot.com/2012/07/bloglist-ramadhan-bersama-aisyah.html

    ReplyDelete
  4. dtg dr segmen sama. jom singgah sini pula http://sumayyah-safiyyah.blogspot.com/2012/07/bloglist-ramadhan-bersama-aisyah.html

    ReplyDelete
  5. Salam..dtg ziarah atas segmen yg sama..salam ramadhan:)

    ReplyDelete