Perantau yang mengunjung

nuffnang ads

Tuesday 14 October 2014

Tulisan Blog Dari Hati

Assalamualaikum W.B.T

Amboi, tajuk seakan-akan menggambarkan sang penulis seorang yang berjiwa kaca. Tampak keras tapi mudah pecah. Owh, semestinya tidak. Tidak. Saya berhati kering tapi bila fikir dosa-dosa yang menggunung sayu juga hati. Doakan diri ini bebas dari kegelapan hati sebagaimana para pembaca. Amin.

Ok, sila tinggalkan side pengenalan, tulisan kali ni, saya ingin berkongsi tujuan kenapa tulis blog.
Kenapa ye?
Pada awal ''penubuhan'' blog ni, ianya bertujuan sekadar mengisi masa lapang selepas SPM. Namun, pada peringkat pertengahan, niat mula berubah untuk ''mengumpul' follower sebagaimana blogger-blogger lain.
Cis. 
Biasalah, mahu tulisan dibaca dan dihargai. Namun tetap je hambar. Tulisan tak menarik. Kalau tak percaya, tengok tulisan saya pada awal penubuhan blog. Syok sendiri dan kurang matang. Sengaja saya biarkan untuk saya renung kembali siapa saya dahulu.

Segala-galanya berubah seiring dengan waktu.
Alhamdulillah, seiring dengan peningkatan umur dan sedikit matang, saya ula menukar gaya penulisan, lebih kearah perkongsian santai dan separa sempoi dan skema. Eh ye ke?.
Tujuan blog mula beralih kepada perkongsian mengenai Engineering, Life student Universiti, sedikit tips motivasi dan sebagainya.

Enjoy.
Semua yang ditulis bukanlah disasarkan kepada pembaca kerana saya tahu, kalau post-post biasa seperti ini, range pembaca hanyalah dalam kalangan 100-200 pembaca sahaja berbanding post-post ilmiah yang lain. Cuma, tulisan ditulis adalah lebih kepada nasihat terhadap diri sendiri. Blog bukan diari. So tidak saya catatkan seakan-akan ianya diari. Sekadar olahan kisah yang dijadikan nasihat buat diri dan pembaca.

InsyaAllah moga perkongsian sedikit datangnya dari blog ini mampu menyumbang sedikit saham akhirat buat saya. Suka menulis tapi masa seakan tidak mengizinkan. Ini pun menaip sebab kelas takde je. Kalau tak, menghadap assignment je memanjang. Moga Allah Redha.

No comments:

Post a Comment