Perantau yang mengunjung

Wednesday, 14 November 2012

Remy dan Combi

Assalamualaikum W.B.T

Alhamdulilalh,entri kali ni adalah lebih ringkas dan bergambar. Nak khabarkan yang aku telah menerima keluarga baru. Semestinya bukan kakak atau abang yang berkahwin.Tapi, mendapat 2 ekor anak arnab yang kiut .Serius kiut.

Jom tengok la sikit.

Name beliau Remy.Cita cita pelakon






Beliau pula Combi. Gadis yang pemalu dan penuh ketimuran.


Gambar formal. Untuk buat potret kut.mesti perlu formal

Ini gambar candid. OPS,Scandal!

Yang ni pulak berita baik dalam duka:

Beliau baru melahirkan 4 ekor anak.2 daripadanya tak dapat diselamatkan.


Kadang kadang menternak binatang ni melahirkan rasa kesyukuran dan kenikmatan terhadap kehebatan ciptaan Allah. Indahnya merasai ketenangan melalui interaksi bersama haiwan.

Penternakan adalah suatu ibadah. Ternakan adalah makhluk Allah S.W.T.. Oleh itu, kita seharusnya memelihara ternakan tersebut selagi mana ia tidak membahayakan diri kita dan orang lain.

Sekian.



23 comments:

  1. comel giler arnab kau khai!!

    nak sekor. nak sembelih.. teringin nak rasa daging arnab.

    hohohoho ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak sembelih? menakutkan ayat kau hehe. Kalau nak bela, aku boleh pertimbangkan haha.

      Delete
  2. Replies
    1. Err..mintak boleh. Tapi mintak je la.. tak nak bagi haha

      Delete
  3. comel-comel je. jaga baik2 tau semua tu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akn dijaga macam anak sendiri biarpun diri ini tdk mepunyai anak.

      Delete
  4. Nijey nanti bila dapat arnab baru , bagi nama Ain :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh dipertimbangkan tu..kalau arnab jantan pun aku bagi nama Ain jgk la haha

      Delete
  5. atoto comelnya mereka! teringat arnab kite dulu incik nab

    ReplyDelete
    Replies
    1. jgn terlampau puji.Mereka bangga haha. Kemana hilangnya incik nab tu?

      Delete
  6. haha . memng suka arnab eh ? bnyak entry nizam berkaitan arnab .

    boleh jadi penternk terkenal nanti :D

    amin..

    eh ? blik rumah ? cuti eh ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. a'a.. memang pelihara arnab pun. Share minat sikit kat blog. Cuti seminggu midsem skrang ni

      Delete
  7. ouhh cute nyaaa rabbit tu.
    suka suka !! ^^

    ReplyDelete
  8. wahh..comei la arnab awk..bak satu nk yg combi tuh..kih2 :D

    ReplyDelete
  9. is pun bela bunny jugak.. tapi banyak dah mati... huhu.. T_T

    ReplyDelete
  10. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya IBU HERAWATI seorang TKW dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar IBU DARNA yg dari singapur tentan AKI SYHE MAULANA yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya saya juga mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor Togel toto 6D dr hasil ritual/ghaib dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus dan menang RM.230.000 Ringgit ,kini saya kembali indon membeli rumah dan kereta walaupun sy Cuma pembantu rumah tanggah di selangor malaysia, sy sangat berterimakasih kepada AKI SYHE MAULANA dan tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI MAULANA saya juga sudah bisa sesukses ini. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, ini adalah kisah nyata dari seorang TKW, AKI MAULANA adalah guru spiritual terkenal di indonesia. jika anda ingin seperti saya silahkan Hub: 0852-9827-5599 atau kunjungi situs/website KLIK DISINI DUNIA GHAIB


    ReplyDelete