Perantau yang mengunjung

Saturday, 26 January 2013

Dua khabar gembira

Assalamualaikum W.B.T

Alhamdulillah syukur ke hadrai Illahi, minggu ini diri ini menerima dua khabar gembira. Syukur ke hadrat Illahi kerana izinNya bagi aku menerima perkhabaran gembira.


Perkhabaran pertama- Result Exam SEM 1 untuk Degree FTK Automotif.

Alhamdulillah DEKAN. Melihat senyuman umi dan ayah bila mendengar keputusan ini sudah memadai bagi aku. Kerana diri ini bukanlah insan yang pandai cuma kesungguhahan dan semangat memang menjadi kunci untuk pencapaian pertama ni.Perjalanan masih jauh, semoga tidak terlalai dan sentiasa fokus pada perjuangan.Semangat!



Perkhabaran kedua- Salah seorang member akan ke OVERSEA.

Mesti akan ade orang yang cakap "eleh, kawan je pun, bukan diri sendiri yang pergi..kecoh"
Tak kisah la apa orang kata, bila kawan gembira, kita turut gembira itu perkara baik.
 Yes, he is one of my bestfriends. Menjadi sumber inspirasi untuk aku mengapai kejayaan sebab beliau asal dari golongan "bukan cemerlang" dan berjaya membuktikkan usaha dan fokus pemangkin utama kejayaan.

last perjumpaan di sunway.
Inilah beliau Mail(status single) hehe



















Apepun selamat berjaya buat sahabat.Semoga terus memacu kejayaan.Terima kasih Ya Allah diatas perkhabaran baik dariMU. Semoga perkhabaran baik ini tidak membuatkanku lalai dari sentiasa mengingatiMU. Amin.Sekian.

10 comments:

  1. dapat pgi oversea tu memang hebatlah. tapi p[ensil takpernah bercita nak ke oversea pun, buku dkt malaysia pun belum habis jelajah.. er.. buku dekat sekolah pun belum habis.. kehkeh.. tapi kalau dah rezeki boleh juga.. :D

    Memang nizam ambik automotif ke ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tanam la cita cita ke oversea..even saya pun masih lagi bercita cita ke oversea untuk MASTER hehe atleast melancong pun jadilah..

      A'a, sy memg ambik automotif engineering pun utk degree

      Delete
  2. Tahniah DEKAN tuuu... maintain that ~ Tahniah to mail jgak...

    ReplyDelete
  3. Wow Nijey ! Great starting :) DEKAN tiap sem okeh. Congrats anyway :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq, insyaAllah..kau pun same sama2 usaha :)

      Delete
  4. wah! dekan. tahniah wei ;) keep in up.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq2.. doakan aku ye.. same2 kita mneggapai kejayaan

      Delete
  5. assalamualaikum.
    best lah Dekan (:
    TERBAIK (:

    ReplyDelete
  6. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya IBU HERAWATI seorang TKW dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar IBU DARNA yg dari singapur tentan AKI SYHE MAULANA yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya saya juga mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor Togel toto 6D dr hasil ritual/ghaib dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus dan menang RM.230.000 Ringgit ,kini saya kembali indon membeli rumah dan kereta walaupun sy Cuma pembantu rumah tanggah di selangor malaysia, sy sangat berterimakasih kepada AKI SYHE MAULANA dan tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI MAULANA saya juga sudah bisa sesukses ini. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, ini adalah kisah nyata dari seorang TKW, AKI MAULANA adalah guru spiritual terkenal di indonesia. jika anda ingin seperti saya silahkan Hub: 0852-9827-5599 atau kunjungi situs/website KLIK DISINI DUNIA GHAIB


    ReplyDelete