Perantau yang mengunjung

Tuesday, 9 April 2013

Mereka Membesar

Assalamualaikum W.B.T

Berjaya jugak mencuri masa untuk 'apdate' blog setelah konon konon aku menyibukkan diri dengan urusan kehidupan di Universiti. Ekceli, baru sehari pulang ke kampung dan melihat anak-anak membesar. Ya, benar. Sudah lama aku menjadi bapa angkat kepada anak anak arnab haha Jom tengok gambar sebelum dan selepas 2 bulan aku tinggalkan mereka.

Baru lahir, masih tiada bulu dan mata tertutup

Usia seminggu: mula mebesar dan tumbuh bulu

Ni usia sebulan: sudah menampakkan tumbesaran


Selepas 2 bulan (paling latest)

Alhamdulillah, setelah 2 kali tidak berjaya membesarkan arnab macam dekat post ni. Kali ni berjaya jua. Agak pelik bila, ibu dan bapa mereka kedua duanya putih tapi dua daripada mereka lain kaler. Hmm, entahlah, pertukaran kromosome atau sesuatu biologi yang mungkin aku tak tahu kut.

OK, sekian untuk hari ini.

p/s: ok jugak sebenarnya kalau jadi engineer yang menternak kan? hehe

15 comments:

  1. dah ada cucu ke belum Nizam?

    ayah pensil dah ada cicit pun, kejap je membesar :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni cucu la ni..cicit je belum lagi..baru je kan haha

      Delete
    2. nizam bela arnab, makan pernah? seedap buat satay =D

      Delete
    3. cucu??..hehe..gembiranya dpt cucu di usia muda..gurau je..hehe..:-)

      Delete
  2. Replies
    1. Tak de la susah, senang je kalau berbanding ternakan lain :)

      Delete
  3. Sudah membaca, lambat mengomen.. anda ada bnyk potensi dlm diri anda.. percayalah

    ReplyDelete
  4. lohh...comel habis arnab2 tu...tapi sy bela hamster...lagi comell...haha

    ReplyDelete
  5. comel gak arnab dia bela nie..nanti bagi kita sekor..nk gak bela arnab..nk gosok gigi arnab..hehe..:-)

    ReplyDelete
  6. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya IBU HERAWATI seorang TKW dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar IBU DARNA yg dari singapur tentan AKI SYHE MAULANA yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya saya juga mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor Togel toto 6D dr hasil ritual/ghaib dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus dan menang RM.230.000 Ringgit ,kini saya kembali indon membeli rumah dan kereta walaupun sy Cuma pembantu rumah tanggah di selangor malaysia, sy sangat berterimakasih kepada AKI SYHE MAULANA dan tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI MAULANA saya juga sudah bisa sesukses ini. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, ini adalah kisah nyata dari seorang TKW, AKI MAULANA adalah guru spiritual terkenal di indonesia. jika anda ingin seperti saya silahkan Hub: 0852-9827-5599 atau kunjungi situs/website KLIK DISINI DUNIA GHAIB


    ReplyDelete