Perantau yang mengunjung

Thursday, 12 January 2017

Jangan takut pada rasa kecewa.


Kita semua manusia tak kan pernah terlepas dari merasai kekecewan. Kekecewaan boleh hadir dalam pelbagai entiti seperti gagal peperiksaan, putus cinta, kehilangan orang tersayang, cita-cita yang tidak berkesampaian dan pelbagai lagi.
Lazimnya ia buat kita jatuh dan pasrah. Pernah tak kita terfikir setiap kekecewaan yang menjenguk, pasti ada variasi hikmah yang boleh kita perolehi.
1) Teguran dari tuhan untuk terus kita bergantung kepadaNya bukan sekadar sandaran pada manusia.

2) Satu "checkpoint" untuk kita terus cemerlang setelah kekecewaan berjaya diharungi.

3) Proses untuk kita belajar untuk jadikan diri kita lebih baik dari sebelumnya.

Jangan tunduk, dongak, bangkit dan terus berlari. 
Moga Allah S.W.T permudahkan. [94:6]

1 comment:

  1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya IBU HERAWATI seorang TKW dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar IBU DARNA yg dari singapur tentan AKI SYHE MAULANA yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya saya juga mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor Togel toto 6D dr hasil ritual/ghaib dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus dan menang RM.230.000 Ringgit ,kini saya kembali indon membeli rumah dan kereta walaupun sy Cuma pembantu rumah tanggah di selangor malaysia, sy sangat berterimakasih kepada AKI SYHE MAULANA dan tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI MAULANA saya juga sudah bisa sesukses ini. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, ini adalah kisah nyata dari seorang TKW, AKI MAULANA adalah guru spiritual terkenal di indonesia. jika anda ingin seperti saya silahkan Hub: 0852-9827-5599 atau kunjungi situs/website KLIK DISINI DUNIA GHAIB


    ReplyDelete