Perantau yang mengunjung

Sunday, 23 December 2012

Mantapkan Study Week!

Assalamualaikum W.B.T

Minggu ulangkaji atau lebih feymes Study Week sudah bermula dekat semua IPTA terutamanya. Cuma masalahnya semangat yang ade ni kadang kadang menggunung tapi terkadang jatuh merudum. Maka perlu la aku coret "sebutir dua" tulisan di blog ni nak membangkitkan semangat aku sendiri. Kalau dapat membangkitkan semangat korang yang membaca .. pun Alhamdulillah.


Aku terfikir bila masuk study week.. kenapa tak semangat? kenapa stress? kenapa takde mood?

Kebiasaannya, aku akan contact kawan kawan baik untuk ambil semangat . Maklumlah kawan kawan semuanya cemerlang. So, dengan menggunakan medium fesbuk,twitter dan telefon mudah alih (cewah), maka aku tanya la sikit tips daripada sahabat sahabat aku ni. Antara jawapan yang terbaik dari kebanyakan mereka:

"Ingat Allah"
"Bacalah Al Quran"
"Sembahyang dulu"

Subhanallah, mendengar jawapan jawapan tersebut merasakan bertapa kerdilnya diri ini. Entah bila diri ini tidak sedar memisahkan akhirat dan dunia. Lupa memohon kepada Allah bila tertekan menhadapi peperiksaan yang mana sepatutnya Dia yang pertama menjadi tempat untuk aku mengadu sebelum kepada orang lain. Syukur ya Allah kerana mengingatkanku melalui sahabat sahabatku.


Jom, kita cuba study kerana Allah.Opss bukan cuba tapi MESTI. Nak jadi engineer biarlah ianya Quranik Engineer, nak jadi doktor, biarlah ianya ijtihadid Doctor.

Bila ingat Allah, InsyaAllah kita bersemangat!.
Sekian



7 comments:

  1. nice sharing !
    akma pun minggu study week sekarang ni
    terima kasih dah menaikkan semangat :)

    ReplyDelete
  2. Selamat belajar ^ ^ Mudah - mudahan semuanya baik - baik saja * endon style * Dah follow awak jugak .

    ReplyDelete
  3. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya IBU HERAWATI seorang TKW dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar IBU DARNA yg dari singapur tentan AKI SYHE MAULANA yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya saya juga mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor Togel toto 6D dr hasil ritual/ghaib dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus dan menang RM.230.000 Ringgit ,kini saya kembali indon membeli rumah dan kereta walaupun sy Cuma pembantu rumah tanggah di selangor malaysia, sy sangat berterimakasih kepada AKI SYHE MAULANA dan tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI MAULANA saya juga sudah bisa sesukses ini. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, ini adalah kisah nyata dari seorang TKW, AKI MAULANA adalah guru spiritual terkenal di indonesia. jika anda ingin seperti saya silahkan Hub: 0852-9827-5599 atau kunjungi situs/website KLIK DISINI DUNIA GHAIB


    ReplyDelete