Perantau yang mengunjung

Sunday, 14 October 2012

Mengejar Minggu yang Sibuk


Assalamualaikum W.B.T

Bukannya nak menulis permulaan yang stereotaip tapi memang lame bebenar dah tak mengupdatekan blog ni. Rasenya lebih dua minggu tidak menekan button keyboard untuk menulis blog.BLOG sahaja(untuk main game tidak dikira) .Jadi nak kongsilah sedikit apa yang berlaku dalam minggu ini hinggakan tidak terkejar untuk aku update blog ni. 
Selain assingment dan course work yang kian bertambah, banyak lah jugak perkara yang menjadi tunjang kesibukan aku pada minggu ni.

Antaranya:
Program Bengkel untuk JawatanKuasa Kolej Kediaman (JAKSIS)


Lab report dan praktikal




Assingment dan lukisan kejuruteraan



















Bersama presiden BADAR semasa jadi MC pertandingan nasyid dan tilawah Al Quran

Jadi, mintak sorilah banyak banyak buat kawan kawan yang miss contact sementara, kepada blogger blogger yang tag dan yang menjemput untuk join segmen, diri ini tidak sempat untuk menyahut ajakan anda kalian :)

ok ke dengan kehidupan sibuk?

Sibuk memang sibuk tapi pesanan ayah dan umi selalu di hati ; nak aktif tak ape, cuma jangan tinggalkan pelajaran. Memang sakit untuk cover masa belajar dan sakit juga bila kadang kadang terpaksa korbankan masa bergembira dengan kawan kawan lain pada hujung minggu. Tapi, itulah yang dipanggil pengorbanan. Komitmen dan amanah itu jauh lebih utama. Takde hal, itulah yang dipanggil menyahut cabaran. Dan itu jugaklah yang membuatkan aku lebih menghargai masa.

Dan kalau ada yang terbaca post aku yang sebelum ni iaitu PERIT SUNGGUH MENUNGGU, 
masalah sudah pun selesai. Alhamdulillah.
Teman ulang alik ke kampus. Terima kasih umi dan ayah untuk ini.

Jadi sekian sahaja post kali ini, terima kasih la sudi membaca(jenguk pun ok). Jadi input buat pembaca, aku nak pesan la buat diri sendiri jugak, masa tu memang sahabat kita yang paling akrab, tapi bila kita tak menghargai sahabat kita tu, maka jauh lah ia tinggalkan kita dalam kerugian.

Wassalam.

13 comments:

  1. agak kacak picture yang last tu.. hihihi =P

    ReplyDelete
  2. I can see that you attend to become a 'Mat Rempit' after this :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ish.. mintak jauh lah..itu bukn tujuan parents aku bg motor

      Delete
  3. AI dah bagi semangat tu.. sedap la ado motor bike baru.. selamat blajar!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wave jah kito run hahahaa Alhamdulillah

      Delete
  4. bila student , masa mmg terisi dgn banyak xtiviti..

    tu yg sibuk kan..rindu moment belajar dulu..

    :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la cik zatul.. kena appriciate la masa sebagai student ni

      Delete
  5. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya IBU HERAWATI seorang TKW dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar IBU DARNA yg dari singapur tentan AKI SYHE MAULANA yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya saya juga mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor Togel toto 6D dr hasil ritual/ghaib dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus dan menang RM.230.000 Ringgit ,kini saya kembali indon membeli rumah dan kereta walaupun sy Cuma pembantu rumah tanggah di selangor malaysia, sy sangat berterimakasih kepada AKI SYHE MAULANA dan tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI MAULANA saya juga sudah bisa sesukses ini. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, ini adalah kisah nyata dari seorang TKW, AKI MAULANA adalah guru spiritual terkenal di indonesia. jika anda ingin seperti saya silahkan Hub: 0852-9827-5599 atau kunjungi situs/website KLIK DISINI DUNIA GHAIB


    ReplyDelete