Perantau yang mengunjung

Wednesday, 4 July 2012

Semangat Nisfu Syabaan

Assalamualaikum W.B.T

"Assalamualaikum W.B.T.. jangan lupe malam nisfu Syaaban..Same samae la baca yasin 3X , untuk panjang umur ,murah rezeki, mati dalam iman.. jgn lupe jgk sama2 berpuasa Hari khamis . Tertutupnya buku amalan kita untuk tahun ini. Bersama sama lah kita bermaafan dan perbanyakkan ibadah"


Begini lah kebnyakan SMS yang diterima rakan rakan yang prihatin untuk mengingatkan diri yang serba kekurangan ini.Jauh dari lubuk hati, saya berbangga mempunyai sahabat sahabat yang sering memperingatkan kearah kebaikan. Terima kasih ya Sahabat.


Andaikata kita mampu melihat buku buku amalan kita pada tahun yang lepas pastinya kita tidak sanggup melihatnya. Manakan tidak sudah pasti amalan amalan tidak baik turut tercatat (aku la tu)
Tapi Allah itu maha pengasih dan penyayang. Pintu taubat sentiasa terbuka buat sesiapa yang mahukannya.

Oleh itu, sama sama kita cuba kearah yang lebih baik lagi lebih lebih lagi dengan kehdairan Bulan Ramahdhan Al Mubarak yang bakal menjelang. JOM!

p/s: Bukan ceramah tapi peringatan kepada diri sendiri dan insan yg sudi membaca :)

2 comments:

  1. InsyaAllah :) Jangan Syaaban puasa tapi , Ramadhan banyak ponteng > Hish hish hish -,-
    :D

    ReplyDelete
  2. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya IBU HERAWATI seorang TKW dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar IBU DARNA yg dari singapur tentan AKI SYHE MAULANA yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya saya juga mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor Togel toto 6D dr hasil ritual/ghaib dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus dan menang RM.230.000 Ringgit ,kini saya kembali indon membeli rumah dan kereta walaupun sy Cuma pembantu rumah tanggah di selangor malaysia, sy sangat berterimakasih kepada AKI SYHE MAULANA dan tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI MAULANA saya juga sudah bisa sesukses ini. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, ini adalah kisah nyata dari seorang TKW, AKI MAULANA adalah guru spiritual terkenal di indonesia. jika anda ingin seperti saya silahkan Hub: 0852-9827-5599 atau kunjungi situs/website KLIK DISINI DUNIA GHAIB


    ReplyDelete